søndag den 7. oktober 2012

It looks blendid ;-)

Nød lærer blind høne at gå over åen efter sten... eller noget.
Specielt fattige kan vi jo ikke kalde os, men vi prøver at spare lidt hvor vi kan. Så kommer man jo rundt på nettet og i gamle bøger for at finde fif til det. Det betyder så også at man får en hel del fikse ideer der kan afprøves. Mest for sjov. 

Nå men altså "du kan spare meget ved at bage dit brød selv." 
Taste taste google google...brød... mel... korntyper... kornkværn (årh hvor fedt)... $$$$ (øv) 
Hmm, tænke tænke, blender + korn = mel. JA det må virke.
Google google (bare lige for en sikkerheds skyld) youtube: Blendtec, grain, flour
Hallå! Det kan min blender godt. (Yay)

"Fa-aaar kan jeg låne en liter korn af dig?"


Mig i gang med at blende korn. Det giver en ret grov mel, men den kan sigtes hvis det ønskes.


Gær, sukker, kærnemælk, salt, olie og nykværnet hvedemel blandes, æltes og bages.


Ta daaaa! Så bliver det vidst ikke mere autentisk herhjemme. 
Det skulle da lige være hvis jeg fik mod på noget surdej på et tidspunkt.


Jeg har en frygtelig lyst til at brække brødet over på bedste Meyer facon, men det slår mit (wanna be) ocd-gen hårdt ned på. Nu må vi se hvem der vinder. Regner med at servere nybagt brød til aftensmaden.

1 kommentar:

  1. Uhhh . . . Ikke knække nybagt brød. Det vi ikke ser på TV, er Mayer der står græder ned i brødkurven efter optagelserne.

    SvarSlet